Met ruim 450.000 bezoekers blikt het Kunstmuseum Den Haag terug op een succesvol 2025. Publiekslievelingen als 'Dior – A New Look' en 'Grand Dessert – De geschiedenis van het toetje' trokken volle zalen en werden beiden verlengd vanwege groot succes.
"We koesteren onze grote tentoonstellingen en blijven die programmeren", zegt algemeen directeur Margriet Schavemaker. "Tegelijkertijd voegen we nieuwe activiteiten en concepten toe, waarin we, samen met makers en betrokken communities, ruimte bieden aan diverse stemmen en perspectieven. Zo werken we stap voor stap aan een museum dat er is voor iedereen, vandaag en morgen."
Naast de tentoonstellingen investeerde het museum nadrukkelijk in educatie, inclusiviteit en samenwerking. Bijna 50.000 kinderen, jongeren en volwassenen namen deel aan educatieprogramma’s, met een duidelijke groei in het basisonderwijs en in rondleidingen voor volwassenen. Ook werden publieksprogramma’s ontwikkeld rond onder meer Keti Koti en Internationale Vrouwendag, en werden samenwerkingen met onderwijsinstellingen zoals ROC Mondriaan verdiept.
In 2026 bestaat de collectie van het Kunstmuseum Den Haag 160 jaar, een jubileum dat wordt gevierd door publiekslievelingen op een frisse manier te presenteren, in combinatie met nieuwe perspectieven. De collectie Delfts Blauw krijgt weer plek als permanente opstelling, geplaatst in een hedendaagse context, in samenwerking met auteur en tv-persoonlijkheid Janny van der Heijden. Daarnaast komt de collectie muziekinstrumenten na decennia weer tot leven, staat de jaarlijkse modetentoonstelling in het teken van de weelde van de eigen collectie en wordt de vaste collectiepresentatie volledig vernieuwd.